Nekvalitní dopravní spojení Karlovarského kraje s Prahou je významnou brzdou jeho hospodářského rozvoje. Proto tři senátoři z tohoto kraje Jan Horník (STAN), Miroslav Nenutil (ČSSD) a tehdejší senátor za Sokolovsko Pavel Čáslava (ODS) vytvořili v roce 2011 petiční výbor pro společnou petici „Za urychlení dostavby rychlostní komunikace R6“. Důvod této akce vysvětlili senátoři v tisku následovně:
„Petice spatřila světlo světa proto, aby se k ní mohli připojit nejenom obyvatelé Karlovarského kraje, ale také lidé z Tachovska, návštěvníci regionu, kteří zde mají své nemovitosti k rekreaci nebo turisté, kteří chtějí přijet třeba jen na procházku po kolonádě,“ vysvětlil Horník. „Dosud je od toho odrazuje špatný stav silniční komunikace R6 mezi Prahou a Karlovými Vary, která je plná kamiónů,“ dodal.
„Zatím se k R6 vyjadřovali pouze politici, ale lidí se nikdo neptal, co si o výstavbě R6 myslí,“ přidal se Čáslava, podle kterého občané přicházející do senátorských kanceláří v regionu považují neustálé odkládání výstavby R6 za ústrk a křivdu.
Petici kromě občanů kraje následně podpořili i starostové a s nimi občané z Rakovnicka a dalších dotčených oblastí na trase silnice R6 (dnes D6). Během let došlo k několika změnám na postu ministra dopravy. Zatímco Vít Bárta nechal stavbu R6 vyškrtnout ze seznamu prioritních akcí, současná vláda tuto stavbu podporuje. Senátor Horník však nadále považuje za potřebné získat posledních cca 300 podpisů, aby petice mohla být předložena k projednání v Senátu. Případně schválená podpůrná stanoviska Senátu by pak mohla být nápomocna při politických jednáních o budoucnosti dostavby silnice D6.